Tredje advent

Snart är sista söndagen i Makedonien över och det känns lite konstigt att det snart är dags att åka härifrån. jag ska vänta med att skriva ett sentimentalt inlägg om hur mycket jag kommer att sakna alla här, både de underbara mackarna vi umgås med, de andra på ambassaden och självklart min underbara sambo. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - Vad skulle jag ha gjort utan henne?! Ella kommer jag ju att träffa igen (även om vi kanske inte kommer att sitta och sucka över varsin tallrik havregrynsgröt klockan 6.45 på morgonen. Som sagt, räkna med att det kommer ett sentimentalt inlägg snart.

Igår var vi ute med Lasse och mackarna och vi började kvällen på en bar där vi beställde in lite plockmat och vin. Stället ligger i ett vanligt hyreshus och baren är i en av lägenheterna så det känns lite som om man sitter hemma hos någon. Efter några timmar gick vi vidare till en nattklubb där vi dansade en massa. Kvällen slutade med att Ivo och Blazo sov över och idag på morgonen var Blazo iväg och köpte bakis-frukost (Burek) till oss. Burek är så mycket godare än pizza och man får i sig minst lika mycket fett och kalorier, toppen bakismat med andra ord!

Idag har jag inte gjort så mycket. Tvättat lite, varit iväg och fikat och försökt skriva lite på min praktikrapport. Skrivandet går väldigt segt och jag förstår inte alls tjusningen med organisationsteorier.

I morgon är det dags för det omtalade luciatåget och antagligen kommer vi att tillbringa halva dagen på operan och hjälpa till att förbereda inför mottagningen. Jag kan fortfarande inte alla texterna så det får nog bli att mima lite snyggt emellanåt för min del.

Hur har ni firat tredje advent och lucia?

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Maria i Warszawa

Hello vannen! Jag har tillbringat Lucia med min van verena. Vi har faktiskt mest vagrat att ga ut for det ar askallt har. Minusgrader! Fy tusan! Sa vi har vart pa shoppingcentrer o atit och gatt pa bio mest hela dagen. Vi harinte kakat lussebullar, jag har kommit i luciastamning med glass och margaritas. Yeeey! Imon ar det luciafirande har i Warszawa oxa. Dock slipper de hora mej humma/.. Haha. Lucky ni i Skopje. Ar det nan som bandar spektaklet eller?? youtube? Lycka till med dina sanger iaf. Och jag ser fram emot ditt sentimentala inlagg. Kram! Vi hors!

2009-12-13 @ 22:00:22
URL: http://pennybridge.blogg.se/
Postat av: Sanna

Sorry jag måste fått för mig att det var idag ni skulle gå....men jag firade lite med en extra lussekatt, annars inte så mycke luciafirande=) Lycka till imorn! Mima lugnt;-)

2009-12-13 @ 23:09:53
URL: http://zansi.blogg.se/
Postat av: Din underbara sambo

Ja och vad skulle jag ha gjort utan dig?? :)

Du får nog allt ta och flytta in på mitt loft i februari!

2009-12-15 @ 17:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0