Sopor

I natt vaknade jag av en massa buller och bång och folk som skrattade. Hade jag varit hemma hade min första tanke varit att det var några som var på väg hem från krogen eller en sen efterfest. Under min tid här har jag lärt mig att det inte är fulla människor som för mest oväsen på nätterna. Här är det istället sopgubbarna som stör vid 4-tiden på morgonen. Eftersom gatorna är ganska små och det är fullt med bilar överallt kommer de inte fram med sina stora lastbilar någon annan tid på dygnet. Jag undrar bara vad det man kan ha att vara glad åt om man jobbar vid denna okritliga tid. Antagligen skrattar de för att de gör en massa extra oväsen med de stora sopkärlen bara för att jävlas. Det kan inte finnas någon annan orsak till att tjoa och tjimma så dags.



Ser ni sopkärlen i nedre högra hörnet? De är av metall och vill man kan man föra ett himla liv med dem!

Förresten, bilden är tagen kl 7.20. Ser ni vad ljust det är ute? Kommer sakna att ha klarblå himmel vid klockan åtta på morgonen trots att det är mitten av december. Mackarna har det inte så dumt alla gånger.

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Malin

Please, låt ngn filma luciaframträdandet så även jag får uppleva det. Hmm:andet låter ju fantastiskt vackert! Idag är jag seg, sovit ca två timmar men det ska nog bli ngt av denna dag också. I övrigt skiner solen här i huvudstaden och jag är shoppingsugen. Spännande att se vad dagen bjuder på. En sak är säker, den kommer säkerligen innehålla ytterst lite skitstatistik. Måste dessutom testa Marys Maxtips med falafelburgaren, låter supergott. Tack för tipset Mary!



Ha en bra dag och helg. Kram

2009-12-11 @ 11:45:40
Postat av: Emelie

Meeeh! Klart de är gott med julmust. Vad är det för fel på er? Jag har nu hört TRE personer som inte gillar de. Ni borde sättas i julmust camp för att inse tjusningen och uppskatta dennna dryck.hahahaha nää men det är ju tradition juhe=) Och JAG tycker minsann att deet är jättegott.HA

2009-12-11 @ 13:59:24
URL: http://browni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Update: Jag åkte till ett stort köpcentrum lite söder om stan för att möta upp en vän för lunch. Lockades av många affärer och tänkbar shopping... Men, jag handlade ingenting. Heja Mig! Det var längesen det gick såhär länge innan jag shoppade ngt, lite av ett beroende jag lider av annars. Dock har jag gjort ngt idag som jag inte gjort på ett år, handlat kött, inte till mig förstås utan till L. Tänkte att han ska slippa käka veggiefärs igen, speciellt när han varit iväg också. Snäll jag är! Därmed har jag här och nu brutit mot mina veggieprinciper ;) Jag får käka kött först 2 januari 2010. Hoppas din dag varit bra! Gillar du inte julmust? Kram

2009-12-11 @ 18:16:01
Postat av: Pappa

Fredag kväll i Solberga, det har varit en ny "grå dag" med dis och lite regn emmellan. Meterologerna har dock lovat att vintern ska komma i nästa vecka så var förberedd på det när du kommer hem.



I går kväll var det Nobellfest i Stockholm och nästan lika stor fest i Nässjö. Alla som varit anställda 25 år i kommunen fick guldklocka, kristallskål eller något liknande. Utdelning och tal hölls i stadshuset med efterföljande middag på Högland. Själv var jag värd vid ett av borden med "25-åringar" och en del av kommunfullmäktiges ledamöter. Det var en trevlig kväll som jag tror alla uppskattade.



Det märks att julen är i antågande, Nässjös officiella Lucia har jag sett två gånger och kommer att få se söndag kväll i kyrkan också. Det är något som jag ser fram emot, det är över 100 stycken som medverkar förutom Lucia och hennes "vanliga tärnor" är det 30 tärnor till, kör och stråkorkester. De flesta kommer från vår Kulturskola - så gissa om jag känner mig lite stolt av vad vi kan prestera i vår verksamhet.



Från postfronten kan jag medela att du fått brev från SKTF med en biobiljett. Marie-Louise var först lite avundsjuk, ho är med i SKTF men så kom hon ju ihgå att SKTF bjöd henne på resan till Kalmar förra helgen.



I morgon ska det (dvs. Marie-Louise)bakas julkakor hemma hos Anna-Stina. Jag tycker hon är fantastisk, nästa gån fyller hon 88 år, bor själv, klarar fortfarande ycket av det dagliga livet själv,hon har t ex redan bakat lite kakor. Själv är jag rädd att det blir en tur till stadshuset. För några veckor sedan "offentliggjorde" jag att jag ska lämna detta jobb i september nästa år. Det blev naturligtvis artikel i tidningen och många kommentarer av folk man träffar i olika sammanhang. Vad jag ska göra sedan är inte klart men förhoppningsvis kan det bli en tillvaro utan alla sena kvällar och helgjobb.



Kram



Pappa

2009-12-11 @ 22:27:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0