SNÖ

När jag vaknade idag och tittade ut genom förnstret fick jag för första gången se makedonisk snö. För er som undrar kan jag berätta att den ser väldigt mycket ut som snö gör hemma, eller vad tycker ni?



Det kanske inte är några mängder direkt men snö som snö. Jag och Ella gick senast igår och pratade om att det känns så konstigt att det snart är dags att åka hem igen. Ingen av oss har någon vidare julstämning i kroppen och ska man döma av vädret här (fram till idag) så känns det mer som det är mitten av oktober än mitten av december. När jag i september gick och funderade på hur det skulle vara när jag skulle åka härifrån tänkte jag mig att det skulle kännas annorlunda på något vis. Jag kan nog inte förklara riktigt hur och egentligen vet jag nog inte vad jag hade föreställt mig heller om jag ska vara ärlig. Saken är den att jag inte alls tycker att det är mitten av december och tredje advent i morgon. Hur har tiden kunnat gå så fort?

Pappa: 100 personer i Luciatåget! Har de inget för sig på måndag kväll kan du väl tipsa om att vi behöver förstärkning i vårt tåg. Vi börjar generalrepetionen klockan 16 på operan och det finns lucianattlinnen så det behöver de inte ta med sig. Mottagningen börjar kl 18 och ca 18.30 är det tänkt att vi ska göra entre.

Malin: Bra jobbat med shoppingen Malin :) Själv hade jag faktiskt tänk att jag skulle handla lite idag. Förhoppningen är dock att det ska bli julklappar och inte grejer till mig själv. Jag måste dessutom säga att jag är väldigt stolt över dig att du har lyckats att vara veggie i ett år nu (snart). Ärligt talat var jag lite skeptisk till om du skulle kunna hålla dig ifrån BigMac:en.

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Sanna

Visst att handla julklappar till andra, det är ju roligt fast det är bra mycket roligare att handla till sig själv hahahahaha=) Dock kan man ju snabbt slänga ihop lite juleklappar o sen bara fokusera på sig själv=) Nu lät jag sådär givmild och generös i juletider, ser redan hur tomten drar i tyglarna och vänder bort från mitt hus=)

2009-12-12 @ 11:10:14
Postat av: Pernilla

haha, även om det var väldigt lite snö så har en bil lyckats åka av vägen;)

2009-12-14 @ 12:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0