Öststatsväder

Den lilla snön som fanns idag på morgonen försvann snabbt och nu är det istället något slags öststatsväder ute med regn och grå himmel. Kanske inte så snällt att kalla det för öststatsväder men det är ungefär så jag tänker mig att det var under kommunistiden i Ukraina. Stämmer säkert inte och är det någon som tar illa upp så ber jag om ursäkt.

Min lilla tur på stan gick bra och jag kom faktiskt hem med både en julklapp och en liten present till mig själv :) Jag blev dessutom uppringd av inte mindre än två personer hemmifrån varav en berättade att det förhoppningsvis kommer att dyka upp ett litet kuvert till mig nästa vecka. Håll tummarna att postgången funkar som den ska så att det hinner hit innan jag åker.

På väg ner till stan passade jag även på att titta in i den ortodoxa kyrkan som ligger mitt i stan. Jag har gått förbi den hur många gånger som helst och tänkt att jag vill gå in och titta innan jag åker hem. Så idag gjorde jag slag i saken. Kyrkan var jättevacker innuti och det var fullt med stora ikoner som stod utmed väggarna. Överallt fanns levande ljus och det låg stora mattor på golven. Kyrksalen var nästan helt rund och de bänkar som fanns stod utmed väggarna. I taket hängde den största kristallkrona jag någonsin har sett, den var ungefär lika stor som en mindre bil...och vägde säkert lika mycket. Jag vågade inte ta några bilder inne i kyrkan men såhär ser den ut utifrån





Förretsen; mataffärerna hemma brukar ju ha smakprov lite då och då...Det har de här med och de bjuder inte bara på mat. Idag kunde man provsmaka inte mindre än två olika sorters viner! Tänk vad bra om systemet kunde börja med något sånt.

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Mamma

hej Annelie

Inför ditt stora framträdande med luciafirande på ambassaden skickar jag en länk så du kan träna på melodistämman till den sång du så gladeligen skall hmhma till.

Sätt dig bekvämt, lyssna och njut till den absolut bästa inspelningen av denna julsång.



O Helga Natt - Jussi Björling

http://www.youtube.com/watch?v=ofKk_Etapq4



Kramar från mamma

2009-12-12 @ 16:40:03
URL: http://bitsandparts.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej Annelie!

Inför ditt stora luciaframträdande på ambassaden har du möjlighet att träna på melodistämman till ditt gladeliga hmhmande.

Skickar länk till den absolut bästa inspelningen av denna julsång.

Sätt dig bekvämt, lyssna och njut.

O Helga Natt - Jussi Björling

http://www.youtube.com/watch?v=ofKk_Etapq4



Lycka till med hmhmandet.

Kramar

från mamma

2009-12-12 @ 16:59:22
URL: http://bitsandparts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0