Mitt projekt

Jag tror inte att jag har berättat om mitt lilla projekt jag har haft här hemma i lägenheten...eller också har jag det. Skulle inte förvåna mig om jag redan har passat på att skryta med det. Hur som helst.

När vi flyttade in i augusti (tänk att det var så länge sen) hittade jag en liten stackars torkad krukväxt på balkongen. Jag bestämde mig där och då för att jag skulle rädda den stackaren och har sedan dess skött om den. För någon månad sen fick den flytta in från balkongen och nu står den i vårt vardagsrum.

Jag vet att jag tog en bild på den i augusti men jag gissar att jag har slängt den för nu hittar jag den inte men så här såg den ut efter två månader.




Idag ser mitt lilla skötebord ut så här;




Fint va? Nu är ju den stora frågan hur det ska gå för min lilla blomma när jag flyttar. Kommer den att bli lämnad åt sitt öde eller flyttar det kanske in någon ny som kan ta hand om den. Antagligen kommer jag aldrig få veta hur det går för den...



Kommentarer
Postat av: Maria Warszawa

Oj. Det var som attans. Du har gröna fingrar också. Vilken underbar hemmafru du kommer bli...;) Jag ska packa ner korven nu och väga väskorna sen. Jag fasar! MEn jag får väl tänka på pappas glada min när jag lämnar över de döda, slaktade djuren till honom. Han kommer skina som en sol! Vi hörs av, nästa gång är vi nog båda i Sverige! tjohoOOooo!

2009-12-17 @ 19:54:15
URL: http://pennybridge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0