Hmmm

Jag har precis kommit hem från vår luciaövning och nu sitter jag framför datorn med en stor kopp te. Luciaövandet går framåt och tur är det för idag var sista övningen innan det är dags för luciamottagningen på måndag. Vi provade dock en ny grej idag som jag är lite tveksam till. En tjej ska sjunga solo på O,Helga natt..och nej, det är inte hennes solo jag är tveksam till, hon sjunger jättebra. Det är snarare det vi andra ska göra som är lite knepigt. Vi andra i kören har fått i uppgift att hmm:a till låten och det är där skon klämmer. Jag har jättesvårt att hålla mig för skratt när alla ska hmm:a för det ser så himla roligt ut och dessutom hmm:ar alla olika. Jag kan inte hela melodin heller och det gör det hela ännu svårare, jag höll nog varken takt eller ton när jag satte igång. Vår handledare som spelar gitarr (och därför slipper vara med i själva tåget) hävdade dock att det lät "jättebra" så vi hmm:ar vidare. Prova själva att hmm:a till hela O, helga natt...det är banne mig inte så lätt som man kan tro. 

Jag kan även rapportera att det har kommit upp en julgran på torget idag. När jag gick förbi vid lunchtid höll de på att montera ihop granen så i morgon efter jobbet ska jag gå dit och se hur den blev. Med tanke på att den höll på att monteras idag så kanske ni förstår att det tyvärr inte är en riktig gran. När jag gick förbi stod det flera stora gröna cirklar på marken i olika storlekar och jag gissar att den kommer att se ut ungefär som en stor grön kon med lampor på när den är klar. Jag ska som sagt gå förbi i morgon så jag lovar att ta ett kort på den så att ni får se hur det blev. Med tanke på vad som hände med granen i Bankeryd kanske det är lika bra med en kon-gran istället för en riktig =)

Idag har vi även fått besked om att influensavaccinet har kommit så vi kanske får sprutan redan i morgon.

Maria: Haha...Max falafelburgare. Ja, alla har vi våra anledningar till att längta hem =)

Malin: Stort grattis på namnsdagen!

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hej!Jag vill oxå ha lussebullar!Har iof en massa pepparkakor på jobbet jag går och mumsar på och idag hittade jag en hel korg (!) med godis som väktarna hade gömt!Så dålig stil!! ;)

Jag o tizze har kommit överens om att jag ska ut o gå med hennes hund efter nyår.Både hon o hennes sambo jobbar hela dagarna så de dagarna jag kan så ska jag gå ut med den lille på långpromenad mitt på dagen.Ska bli skönt för det är så mycket lättare att komma ut o gå om man har en hund att ta hand om.



Vad önskar sig fröken i julklapp då??

Pappa messade och undrade om jag skulle med och hämta dig den 18:de men jag jobbar på lördagen från 7 till 19 så jag kan inte! :( men vi får ju höras när du kommer hem!



ha de så bra!Puss o kram

2009-12-11 @ 00:25:33
Postat av: Malin

Har ju glömt tacka för din offentliga gratulation till namnsdagen! Mersi!

2009-12-11 @ 18:33:13
Postat av: Kicki

Hahahaha, jag förstår att du har svårt att hålla dig för skratt! Måste se fantastiskt lustigt ut med ett enormt stort luciatåg där alla utom en har munnarna stängda och låter som om de egentligen vill sjunga med håller igen för att det faktiskt är en tjej som ska sjunga solo just då:P

2009-12-12 @ 16:01:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0