10 december

Idag är det en heldag på kontoret för min del och förhoppningsvis hinner jag skriva lite på min praktikrapport på eftermiddagen. Att försöka sätta sig och skriva på den på eftermiddagen när jag kommer hem är minsann inte så lätt vill jag lova. Jag är oftast ganska trött när jag kommer hem så att sätta sig framför datorn en gång till tar verkligen emot.

På måndag ska ambassaden ha sitt stora luciafirande och då ska det självklart bjudas på mat. Lasse har tyvärr blivit sjuk så nu är det lite panik över hur det ska lösas. Som det ser ut nu verkar det som om Lasse gör en del av snittarna och det andra ska vi beställa in från en cateringfirma. Tre av de anställda har dessutom fått i uppdrag att baka ca 1000 lussebullar. Milka, en av dem som bakar, snodde med sig några av bullarna till jobbet igår så vi fick provsmaka och de var ena små söta lussebullar vill jag lova. Tanken är ju att de ska vara i "snitt-storlek" så de får inte vara för stora - läs vara i vanlig storlek.

Ikväll väntar luciaövning igen och det kan nog behövas övas =)

Vad hittar ni på?

Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ha en bra dag :)

2009-12-10 @ 07:58:03
URL: http://notimetocry.blogg.se/
Postat av: luckeboi

Röstningen av VECKANS HEADER pågår ända tills imorgon kväll så gå in och rösta på den du tycker ska vinna. Ha det bra!

2009-12-10 @ 08:14:51
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0